Menüü

Jaanuarist saab perearsti nõuandetelefonilt täpsemat nõu

Perearsti nõuandetelefon 1220 alustab 1. jaanuaril kell 8.00 uue teenuse ehk isikustatud nõustamisega.

Teenuse kasutamiseks tuleb enne kõne algust end autentida mobiil-ID või Smart-IDga. Isikustatud nõustamine sobib krooniliste tervisehädadega inimesele, sest siis saavad meedikutest nõuandjad toru teises otsas kasutada tema digiloo terviseandmeid, näiteks näha patsiendile välja kirjutatud ravimeid või analüüside tulemusi. Isikustatud nõustamine töötab kindlatel kellaaegadel: tööpäevadel kella 8–22 ja nädalavahetuseti ööpäevaringselt.

Kahjuks ei avane uuel aastal veel kauaoodatud võimalusi - pikendada nõuandeliinil retsepte ja teha digilukku märget patsiendi haigestumisest, mida perearst saaks kasutada töövõimetuslehe alustamiseks neile, kes töötavad pühade ajal-nädalavahetustel ja ummistavad täna EMOsid. 

Nõuandetelefonil saab jätkuvalt nõu küsida nii eesti kui vene keeles ka anonüümselt ööpäev läbi ja 365 päeva aastas. Uuest aastast lisandub iga päev kella 15–17ni ingliskeelse konsultatsiooni võimalus.

Anonüümselt sisse helistades poole kõne pealt isikustatud nõustamisele üle minna ei saa. Kui inimene valib esmalt anonüümse nõustamise ja kõne käigus selgub, et oleks vaja täpsustada terviseandmeid digiloost, siis tuleb uuesti helistada ja oma tervisemure taas ette kanda. Seega tasuks enne läbi mõelda, kas nõuandja võiks vajada teie digiloo infot ja vastavalt sellele valida kas anonüümne või isikustatud teenus.

Nõustamisteenus on inimesele küll tasuta, aga tihti kulub vestlusele päris palju aega. Tõsisemast terviseprobleemist aru saamiseks on küsimusi palju ja kõned pikad. Tasub meeles pidada, et lühinumbri 1220 tariif on tavalisest kallim, umbes 30 senti minuti eest. Odavam oleks helistada nõuandetelefoni pikale numbrile 634 6630.